nasza metoda

Dynamic Approach Learning (DAL)

Wszystkie zajęcia prowadzimy, stosując autorską metodę Dynamic Approach Learning (DAL), która powstała jako skuteczne narzędzie odpowiadające na potrzeby naszych klientów. Zostałą opracowana w oparciu o własne doświadczenie, czerpiąc to, co najlepsze z istniejących już metod szkoleniowych oraz wykorzystując najnowsze trendy w edukacji językowej.

Główne założenia DAL

  • słuchacze nabywają umiejętności w naturalny sposób – używają języka, dzięki czemu poznają nowe słownictwo i konstrukcje oraz doskonalą już posiadane zdolności
  • uczymy się języka, a nie o języku – nie prowadzimy szablonowych kursów z wykładami o zawiłościach gramatycznych lub pozycji przysłówka w zdaniu, natomiast wyposażamy naszych kursantów w praktyczne umiejętności
  • punktem wyjścia do rozpoczęcia kursu jest dokładne określenie aktualnych umiejętności słuchacza i zdefiniowanie celów szkolenia podczas konsultacji; celem może być n.p. „płynna komunikacja ustna”, „biegła znajomość języka biznesu”, „opanowanie języka specjalistycznego z dziedziny mechaniki” czy „zdanie egzaminu CAE z rezultatem powyżej 80%”
  • dla każdego słuchacza indywidualnego i każdej grupy przygotowujemy plan nauki, umożliwiający realizację założeń kursu w danym okresie
  • główny nacisk kładziemy na komunikację ustną w trakcie zajęć, a także w komunikacji z lektorem poza nimi (mail / komunikatory www) – aktywnie używając język obcy, nasi kursanci robią stałe postępy
  • materiały na zajęcia dobieramy lub opracowujemy z uwzględnieniem potrzeb uczestników i zgodnie z określonym celem szkolenia – korzystamy z nagrań wideo, audio, prasy anglojęzycznej lub współczesnych wydawnictw specjalistycznych
  • zajęcia prowadzimy w całości w języku obcym (z wyjątkiem zajęć z osobami początkującymi, gdzie język ojczysty usprawnia proces nauczania)
  • na zajęciach wykorzystujemy elementy teorii „flipped classroom”, czyli „odwróconej klasy” – która polega na zmianie klasycznych proporcji czasu aktywności prowadzącego i uczestników; tradycyjnie to rola nauczyciela dominuje na zajęciach, natomiast na kursach w First Class to słuchacze są aktywni przez 70% czasu, a lektor jedynie 30%;
  • regularnie utrwalamy poznane słownictwo, zwroty i struktury gramatyczne, organizujemy cykliczne testy ustne i pisemne, na podstawie których uczniowie otrzymują informacje zwrotne o poczynionych postępach – w tym celu wykorzystujemy narzędzia internetowe do tworzenia spersonalizowanych ćwiczeń (platformy Quizlet oraz Wordwall)

Nasza metoda jest skuteczna i daje widoczne efekty w krótkim okresie. Ponadto nie stanowi hermetycznego, zamkniętego systemu i podlega ciągłym usprawnieniom w oparciu o własne doświadczenia i najnowsze odkrycia metodologiczne.

Przykładowy harmonogram zajęć